Logo Specialskolen

Specialskolens SFO

Specialskolens SFO har 4 afdelinger. De er placeret i hhv. Horslunde, Østofte og Maribo.

Special SFO1 Østofte,
Østofte Gade 42, 4951 Nørreballe:

Vores SFO er placeret i et nymalet og nyindrettet lokale i kælderen. Vi har stort fokus på det sociale samspil mellem børnene, og vi har særligt fokus på at skabe strukturer som børnene kan overskue. Der er pt. 3 fastansatte pædagoger, hvoraf de 2 også indgår i skoledelen og derfor er et kendt ansigt for børnene.

Specials SFO1 Horslunde
(Autisme SFO), Pederstrupvej 22, 4913 Horslunde.

Denne SFO er under opbygning og udvikling. Pt. er der 1 barn indskrevet i SFO.
Vi arbejder tæt sammen med Horslunde Landsbyordnings SFO1 – og vi støtter børnene i at blive inkluderet i de større fællesskaber.
Vi tilrettelægger derudover hverdagen, med et særlig fokus på muligheden for, at børn i Specialskolens SFO kan skærmes hvis de har behov for dette. Vi har pt. en medarbejder ansat.

Special SFO2 Horslunde,
Pederstrupvej 22, 4913 Horslunde (Rød Bungalow) - klubtilbud:

I Horslunde er der ca. 7 børn indskrevet i SFO2. Special SFO2 er integreret i Horslunde Landsbyordnings SFO2. I Specialskolens SFO er en fast medarbejder ansat til at varetage at støtte vores indmeldte børn i at blive inkluderet i den almene SFO2. Medarbejderen er også en del af Udeskolen og har derfor kendskab til børnene. Vi har et særligt fokus på at indgå i større børnefællesskaber.

Maribo – Centerafdeling, Blæsenborg allé 10, 4930 Maribo

Vi har ca. 20 børn indskrevet. I denne SFO deler vi os meget op i dagligdagen, pga. de meget forskellige behov børnene har. Vi har fokus på det sociale samspil, og sociale spilleregler. Vi tilbyder ude-leg, fysiske udfoldelser i tumlesalen samt en masse mere. Vi arbejder målrettet på at støtte både de meget aktive børn, samt de stille børn. Der er 4 pædagoger tilknyttet dette tilbud, som også er tilknyttet skoledelen – og derfor har et stort kendskab til børnene.