Logo Specialskolen

7. til 9. klasse

Afdelingens 7. - 9. kl. på Byskolen i Nakskov

På Byskolen i Nakskov ligger anden del af specialskolens afdeling Østofte/Nakskov. Her går eleverne fra 7. - til 9. klasse.

Undervisningen fortsætter sit fokus fra undervisningen i Østofte. Det betyder bl.a. fortsat fokus på elevernes faglige udvikling især i dansk, matematik og engelsk.

Desuden er der også fokus på elevernes kompetencer i at indgå i samarbejde, samvær og andre sociale relationer med øvrige elever, personale og ikke mindst andre mennesker omkring dem.

Så vidt det er muligt arbejdes der på at eleverne opnår tilstrækkelige kompetencer til, at kunne gå til et eller flere af folkeskolens afgangsprøver. Det vil dog altid være en individuel vurdering om barnet i sidste ende kommer til afgangsprøve.

Efter 9. kl.

Som for alle andre elever i folkeskolen arbejdes der i 9. kl. på at vurdere, hvilken ungdomsuddannelse, der kunne være relevant for det enkelte barn.

Børn fra Specialskolen fortsætter fx videre i:

- Special 10. kl.

- STU (Særlig Tilrettelangt Uddannelse)

- FGU (Forberedende Grund Uddannelse)

- Efterskoleophold

- Praktikforløb