Logo Specialskolen

Profil

Specialskolen Lolland tilbyder specialundervisning til elever i folkeskolen, der bliver visiteret til skolen.

Vi ønsker overordnet at give den bedst mulige specialpædagogiske støtte og undervisning ud fra de rammer, som Lolland kommune giver. Som et udtryk for dette ønske har Specialskolens medarbejderrepræsentanter og skoleledelse i efteråret 2021 formuleret skolens kerneopgave som:

”At understøtte det enkelte barns potentiale til at udvikle faglige, personlige og sociale kompetencer”

Hensigten med at definere kerneopgaven er, at definitionen kommer til at fungere som personalets og ledelsens guideline for hele det pædagogiske virke.

Under hver af specialskolens afdelinger, kan du læse mere om Specialskolens enkelte afdelinger. Du finder hver afdeling i hovedmenuen.